Fandom

WoWwiki

Azeroth (planéta)

118pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Azeroth je planéta, na ktorej sa odohráva väčšina príbehu hry World of Warcraft. Svet je rodiskom pre rôzne rasy, napríklad pre rasy elfov (Noční, Vysokí, Krvaví Elfovia), ďalej Ľudí, Trpaslíkov, Gnómov, Taurenov, Goblinov, Trolov a Drakov. Planéta má požehnanie od Titanov, pôvodných tvorcov života. No po dlhých rokoch pokoja na planétu prišla Plamenná Légia a rozpútala peklo. Obyvateľom planéty sa ju podarilo vyhnať, no niekoľkokrát sa ešte vrátila. Na Azerothe sa vytvorili silné frakcie Aliancia, Horda a Pohroma. Aj kvôli tomu je svet plný nenávisti a nezmyselných vojen.

Azeroth
Počet obyvateľov: ??
Rasy: rôzne

GeografiaEdit

Svet Azeroth sa skladá z troch hlavných kontinentov, Kalimdoru, Eastern Kingdoms a Northrendu. Kalimdor sa ďalej delí na severný, stredný a južný. Eastern Kingdoms tvoria v skutočnosti tri kontinenty: na juhu kontinent Azeroth a Khaz Modan a na severe kontinent Lordaeron. Northrend sa nedelí na menšie celky. Tri hlavné kontinenty sú zoskupené okolo oceánu Great Sea. Nachádza sa v ňom niekoľko ostrovov, medzi najdôležitejšie patria Kezan, Broken Isles a Zandalar. V strede oceánu sa rozpresiera Maelstrom, obrovský vír energí, ktorý tu ostal ako pamiatka po Studni večnosti. Na západ od Kalimdoru leží Veiled Sea a na východ od Eastern Kingdoms leží Forbidding Sea. Čo sa nachádza za nimi, nikto netuší. Zatiaľ sa odtiaľ nevrátila ani jedna loď. Predpokladá sa, že niekde leží krajina Pandaria, domov rasy Pandaren. Lenže jej poloha je zatiaľ zahalená rúškom tajomstva. Planétu Azeroth sprevádzajú dva mesiace, White Lady a Blue Child.

Domáce rasyEdit

  • Aqir
  • Draky
  • Centauri
  • Elfovia
  • Furbolgovia
  • Gnollovia
  • Gnomovia
  • Goblinovia
  • Harpye
  • Koboldovia
  • Ľudia
  • Magnataur
  • Murlokovia
  • Naga
  • Nerubiani
  • Ohyzdi
  • Pandaren
  • Quilboar
  • Taureni
  • Trolovia
  • Trpaslici
  • Tuskarr
  • Vrykul

Mimozemské rasyEdit

Prvými návštevníkmi Azerothu boli Démoni, ktorí sem boli prilákaní mágiou z prvej Studne večnosti. Aj po tom, čo ich Noční Elfovia porazili, ostali na planéte ich zvyšky. Po nich nasledovali krvilační Worgen, ktorí boli privolaní zbraňou Scythe of Elune a mali bojovať proti Plamennej Légii vo Felwoode. Plamenná Légia zase skazila Okrskú rasu na planéte Draenor a tí sa spolu s Ogre dostali na Azeroth cez Tmavý Portál hneď po jeho prvom otvorení. Poslednými návštevníkmi sú zatiaľ Draenei, ktorí pristáli a zabývali sa na Azuremyst Isles.

Cestovanie po planéteEdit

Pre lokálne cestovanie sa používajú letecké cesty, pričom hráči jazdia na rôznych lietajúcich bytostiach. Na cestovanie na dlhšiu vzdialenosť alebo medzi kontinentmi sa používajú dopravné prostriedky ako lode, zeppeliny a vlaky.

Also on Fandom

Random Wiki