Fandom

WoWwiki

Draenor

118pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Draenor je dnes už neexistujúca planéta, krotá bola pôvodným domovom Orkov a slúžila ako útočisko pre Draenei. Draenei sú vlastne nič iné ako uprchlíci zo svojej rodnej planéty Argus. Prišli sem, aby sa tu ukryli pred ich bratmi vernými Plamennej Légií. Na čele s vodcom prorokom Velenom zakrývali svoju mágiu (indikátor pre Démonov) celé tisícročia. Napriek tomu sa Kil'Jaeden dozvedel o ich úkryte a rozhodol sa spojiť s Orkami, aby sa Velenovi pomstil za jeho "zradu" a kontaktoval mocného šamana Ner'Zhula, aby mu v tom pomohol. No on tú úloho radšej prenechal svojmu žiakovi, horlivému zástancovi Plamennej Légie Gul'Danovi. On urobil spolu s Mannorothom (generálom Plamennej Légie) krvavý pakt a zmenil Orkov na krvilačné monštrá. Rozpútala sa vojna medzi Draenei a Orkami, v ktorej boli Draenei úplne porazení a mnoho z nich bolo zavraždených. Keď Orkovia zotročili aj Ogre, čím si potvrdili vládu nad planétou Draenor, Gul'Dan sa spojil s Medivhom, mocným človekom mágom, aby spoločne otvorili Tmavý Portál. Tak sa Orkovia prvýkrát dostali na planétu Azeroth. Rozpútali Prvú vojnu, ktorú vyhrali. No v druhej už takí úspešní neboli a Ľudia ich hnali do záhuby. Aliančná expedícia prišla do Draenoru skoncovať s Orkskou hrozbou raz a navždy. To však netušili, že orkský šaman Ner'Zhul pootváral portály do Točitého Podsvetia a planéta začala v tej chvíli kolabovať. Nastala mohutná kataklyzmická explózia, ktorá rozmetala planétu na kusy. Všetci si mysleli, že je navždy stratená. Boli však objavené jej zvyšky v Točitom Podsvetí a tie boli premenované na Outland.

GeografiaEdit

Geografia Draenoru sa od Outlandu líši len v tom, že na nej existujú moria. Voda v nich bývala zelená. Krajiny so strategickými mestami:

Also on Fandom

Random Wiki